Aangekomen in Addis

14 december 2015 - Addis Ababa, Ethiopië

Om 9:35 uit frankfurt vertrokken met Ethiopien airlines. Beetje geslapen en kwamen om 4:30 aan in Addis. In Addis is het tijdsverschil 2 uur, dus 6:30. Vervolgens de gebruikelijke file bij de visa aanvraag. Minstens een half uur in de rij.

Onze taxi chauffeur Endale stond ons op te wachten. Op naar ons standaard adres, Toronto hotel voor een stevig ontbijt.  Henock, onze Ethiopische teamcollega van Waste,kwam om half tien naar ons toe. Om 11:00 een afspraak bij het ministerie waar we lopend naar toe konden.

Een goed gesprek met het ministerie. De laatste stand van zaken door genomen. Het onderzoek van de pilot bij de Unversiteit overhandiged en een presentatie gegeven van de toekomst  Verwachtingen. Ze zijn met meerdere ministeries bezig om de strategie te vormen om binnen de landelijke en lokale overheden meer structuur aan te brengen in de water en afval problematiek. Het rapport over de management strategie over afvalwater in de stad wordt weer herschreven. Ze gaan onserzoek doen naar  de samenstelling van de verschillende septic en pit soorten. Hierdoor komt er een beter beeld van de verschillende ontwerp parameters. Hieruit kunnen we opmaken dat wij bij de pilot voor als een van de weinigen  een aantal analyse van septic hebben laten uitvoeren.